tiistai 10. lokakuuta 2017

Planner girl



Vuosi sitten tajusin, että minä olen planner girl. Eli sellainen tyyppi, joka tykkää koristella kalentereita. Tätähän olen siis harrastanut jo yläasteelta asti, mutta nyt tästä on tullut ihan maailman laajuinen harrastus. Mulla on ollut kalenteri  12-vuotiaasta asti ja aina olen niitä koristelut. 7 vuotta sitten jäin äitiyslomalle enkä kalenteria enää ostanut. Ajattelin, että sellainen on tarpeen vain opiskelijalle/työläiselle. Vuosi sitten löysin netistä muita alan harrastajia ja tajusin, että kalenteria voi käyttää vaikka mihin! Ja oli minulla kotiäitinäkin menoja ja muistettavia asioita!

Ensin tein kalenterin vihkoon ja päätin, että jos jaksan sitä ”pitää” kolme kuukautta, saan ostaa itselleni ihan plannerin. En ollut tajunnutkaan miten paljon muitakin vaihtoehtoja on kuin vain marketeissa myytävät ajastot ja burdet.

Esikoisen syntymästä asti olen pitänyt ”suoritepäiväkirjaa” eli olen kirjoittanut ylös mitä olemme puuhanneet, mitä tyttö on tehnyt/oppinut jne. Yhdistin nämä kirjailut kalenteriin. Kolme kuukautta meni ja planneri tuli, mutta vasta nyt olen saavuttanut ”planner peacen” niin kuin näissä piireissä sanotaan. Minulla siis meni vuosi ennen kuin löysin itselleni sopivan kalenterikokonaisuuden.

En tykkää kierresidonnasta enkä renkaista, mutta niin se on vaan pakko myöntää, että avattavat renkaat toimivat minulla parhaiten. Koko A5 on hyvä ja kansina kiinasta tilatut nimettömät. Kiinakalentereissa on pienet renkaat verrattuna kalliisiin merkkiplannereihin, mutta siihen mahtuu sopivasti  52 viikkoa eikä tee kalenterista liian isoa mukana kuljetettavaksi. Insertit eli kalenterin lehdet olen itse tehnyt ja tulostanut, koska sopivia ei löytynyt mistään valmiina.



TN:stä eli traveler’s notebookista tykkään myös (koska vihkot! <3 ) mutta kalenterina se ei minulla toiminut. Niimpä minulla on tn:ssä muistivihkon lisäksi leikevihkoja.


Ja tottakai puhuin Annukaisun mukaan touhuun! Mikä onkaan ihanampaa kuin kuin juoda kahvia ja tuunailla pikkuisen kalentereita ystävän kanssa.

Että tämmöistä sitä on täällä vuoden päivät puuhailtu.

Syysterveisin,
Kaisuliina
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti